අද එතැන් සිට.
ඉවරද ?
කතාව මෙතැනින් ඉවර වන්නේ නැත. සමාගම විසින් 12.5 kg ටැංකි වෙළෙඳ පොළෙන් ඉවත් කිරීම ක්රමානුකූලව කෙරේ. මා මුහුණ දුන් අත්දැකීමට මුහුණ දෙන වැඩි දෙනෙක් 18 L ටැංකියක් ගෙදර ගෙන යනු ඇත. ඔවුන්ට නැවත කිසිදා 12.5 ටැංකියක් ලැබෙන්නේ නැත. සමාගම එකතු කරගෙන යන සෑම ටැංකියක්ම අළුතින් පින්තාරු කර 18 L ලියා හුළං අඩුවෙන් ගසා නැවත එවනු ඇත. මාස දෙක තුනකින් වෙළෙඳ පොළේ ඉතුරු වන්නේ 18 L ටැංකි පමණි.
෴
මෙහි තවත් පැත්තක්ද තිබේ.
සමාගම එක ටැංකියකින් එක වරකට වංචනිකව රුපියල් 335 ක් ලබා ගන්නා බව ඉහත සාධනය කළෙමු. මේ මුදල සමාගමට ලැබෙන්නේද ? නැත.
කළින් කිලෝ ග්රෑම් 12.5 ගෙන ගිය පුද්ගලයා දැන් ගෙනියන්නේ 8.875 පමණි. එහි අර්ථය ඔහුට නැවත ඉක්මණින් ටැංකිය මාරු කිරීමට සිදු වන බවයි (මේ වසංගත කාලේ ඒකත් නියමයි). තුන් වරක් 12.5 ටැංකිය මාරු කළහොත් ඒ තැනැත්තා වායුව කිලෝ ග්රෑම් 37.5 ගෙදර ගෙන යයි. දැන් 8.875 ටැංකිය භාවිතා කරන කෙනෙක් සිව් වරක් ටැංකිය මාරු කළද ලැබෙන්නේ වායුව කිලෝ ග්රෑම් 35.5 පමණි. ප්රවාහන වියදම වැඩි වුණත් ගෑස් අඩුය.
මෙය සමාගම පැත්තෙන්ද සිදු වේ. අර මනුෂ්යයාට ටැංකිය තුන් පාරක් ප්රවාහනය කළා වෙනුවට දැන් හතර පාරක් ප්රවාහණය කළ යුතුය. ගෑස් අඩු කළත් ටැංකිය පොඩි වී නැති බැවින් එක වරකට ප්රවාහණය කෙරෙන ටැංකි ගණන වැඩි වන්නේ නැත. ඒ වෙනුවට වන්නේ වාර ගණන වැඩි වීමෙන් මෙහෙයුම් (පිරවීමේ, නඩත්තු කිරීමේ, ප්රවාහණ, සහ නාස්තිය) වියදම ඉහළ යාමයි. වැටුප් සහ දීමනා වියදම් වැඩි වීමට අමතරව මේ වියදමෙන් වැඩිමනක් ටයර්, අමතර කොටස්, සහ ඉන්ධන වශයෙන් කිසි ප්රයෝජනයක් නැතිවම රටින් පිටවන විදේශ විණිමය වේ.
මේ පිස්සු වියදම් කරන්නේ ඉන්ධන පිණිස වැය වන විදේශ විණිමය ඉතුරු කර ගැනීම පිණිස මුළු රටටම සංචරණ සීමා පනවා, කඩයට යන්නේ නම් එයත් වාහනයක නොයා පයින් යන්නට නියෝග දෙන, එසේම සඳුදා දින කොළඹට ඇතුල් වූ වාහන ගණන පොලිස් මාධ්ය ප්රකාශක විසින් මාධ්ය සාකච්ඡාවක් තබා ප්රකාශයට පත් කෙරෙන පසුබිමක වීමයි විහිළුව.
෴
ඉතිං ...
මේවාට කුමක් කළ යුතුදැයි අපට නම් වැටහෙන්නේ නැත. මේවා ගැන තීන්දු තීරණ ගන්නේ "වියත් මග" උගතුන් බුද්ධිමතුන් විය යුතුය. අපට තේරෙන එකම දේ අපට නොතේරෙන යම් කිසි දෙයක් සිදු වෙමින් පවතින බවයි. ශ්රී ලංකාව වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම "සමාජවාදී" ජනරජයක් බවට පත් වෙමින් ද තිබෙන්නේ ?
මෙය කියවන ආර්ථික විද්යාව අතැඹුලක් සේ දන්නා ප්රාඥයන් විසින් මේ කරුණ අපට පැහැදිළි කර දෙත්වා. එසේම
සංචරණ සීමා පනවා ඇති විටෙක තෝ හුළං ගසන්නට ගියෙහි නේදැයි චෝදනා කෙරෙමින් පොලිස් ඇණියක් අප නිවෙස නොවටලාවා.
෴
හැබැයි මේකේ ප්රොපෙන් 50% යි බුටෙන් 50% යි තියෙන නිසා ඒ තර්කෙ පිළිගන්න බෑ.
ReplyDeleteමේකේ ප්රොපෙන් 25% යි බුටෙන් 75% යි තියෙන නිසා ඒක පිළිගන්න බෑ.
https://www.youtube.com/watch?v=JkYxJd-BE-Q
මේ ටැංකි වර්ග දෙකෙහි සංයුතියේ වෙනසක් තිබිය යුතු බව මුල සිටම අපගේද අදහස විය. මුල් අවස්ථාවේ 18 L ටැංකිය රැගෙන නො ආවේම ඒ හේතුවෙනි.
DeleteLPG යනු වායු මිශ්රණයක් බව සාමාන්ය දැනුම වුවත් එය ප්රොපේන් සහ බ්යුටේන් මිශ්රණයක් බව අද වන තෙක් අමතකව තිබූවකි. ඔබේ මේ ප්රතිචාරය දශක දෙකක් පමණ පැරණි දැනුමක් අලුත් කළ බැවින් ඊට තුති පුදමි.
එසේම මෙය තව අධ්යයනය කළ යුතු මාතෘකාවකි. මේ ලිපිය ලිවීමේ අරමුණ අප පෞද්ගලික අත්දැකීමක් කියවන්නා සමග ඒ භාවයෙන් යුතුවම බෙදා ගැනීමයි. අත්දැකීම පරණ වන විට භාවය වෙනස් වී යයි. පෞද්ගලික අත්දැකීමක් වශයෙන් නොව දෙතිස් කතාවේ අනුගමනය කෙරෙන ක්රමය අනුව සාමාන්ය සංසිද්ධියක් ලෙස ගෙන ලියන අවස්ථාවක ඔබේ බැඳිය ත් ප්රයෝජනවත් වේ යැයි. සිතමි.
ස්තූතියි.
දැන් ඔබතුමා අපෙන් අහන්නෙ 'මා ගෝඨාභයට චන්දය දුන්නේ ඇයි?' කියාද
ReplyDeleteමා ඔබලාගෙන් අසන්නේ "ශ්රී ලංකාව වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම "සමාජවාදී" ජනරජයක් බවට පත් වෙමින් ද තිබෙන්නේ ?" යනුවෙන් මිස "ගෝඨාභයට චන්දය දුන්නේ ඇයි?" කියා නොවේ.
Delete"අපට තේරෙන එකම දේ අපට නොතේරෙන යම් කිසි දෙයක් සිදු වෙමින් පවතින බවයි"
Deleteඔව්නේ, Oracle එයින් ගියාම AI අපට තේරෙන්නේ නෑනේ. අන්න ඒවායින් තමා මේ ගණන් මිනුම් සිදු වෙමින් පවතින්නේ.
ගෝඨාභය ස' හරි. කියපුදේ කරනවා. වියත්මග බැහැල වැඩ. ඉතිං ඔබතුමාට ඇති "සමාජවාදී' ප්රශ්නෙටත් ළඟදීම පිළිතුරු ලැබෙයි.
ඉවසන්න පින්වත. ඉවසන්න.
හා.
Delete